Undercover (DJ) in Studio K

Bij deze het persbericht voor het Vrijbuiters Go Berlin Underground Festival – Spring Break!

Na twee stijf uitverkochte edities tijdens het Amsterdam Dance Event in 2008 en 2009 komt er dit jaar voor het eerst een lente editie.

Het Vrijbuiters go Berlin Underground Festival keert dit jaar eerder terug dan verwacht. Op zaterdag 3 april staat de eerste ‘spring break’ editie van het indoor festival gepland. In een 10 uurs marathon sessie staan ruim 20 artiesten verdeeld over 4 zalen in de Amsterdamse Studio K.

Na 2 stijf uitverkochte edities tijdens het Amsterdam Dance Event in 2008 en 2009 komt er dit jaar voor het eerst een lente editie van het Vrijbuiters go Berlin Underground Festival. Behalve de uitbundige party-vibe, werden de afgelopen edities gekenmerkt door ondeugend opgerekte openingstijden, loepzuivere geluidssystemen, en een hoogstaande internationale line-up. Wat nou precies de formule is, daar zijn de vaste VGBU bezoekers nog niet helemaal uit, maar dat iedereen er blij van wordt is een gegeven!

Muzikaal staat er veel spannends op het programma. Zo staat in de grote zaal het Nederlandse live-debuut van Narcotic Syntax, een dikke Berlijnse live-formatie bestaande uit Yapacc en James Dean Brown. Ook uit Berlijn komt Wolf + Lamb man Shaun Reeves, en uit Nederland Sandrien in een eenmalige back2back formatie met Frank Haag. Residents Frodo & Pep complimenteren de line-up tezamen met Dekmantel-meister Jan van Kampen.

In de Vrijbuiters zaal ligt het accent op dikke house. Residents Reiss en Freddy Spool leiden de avond in, waarna het grootste talent uit Roemenië zijn debuut gaat maken: Praslea wordt gezien als de protegé van Raresh en wordt al volop op Circoloco feesten neergezet. Verder een bijzonder live optreden van William Kouam Djoko en de zekerheid van een welverdiende climax door hekkensluiter Wouter de Moor.

Naast al het muzikale geweld ook veel randactiviteiten. Gedurende de hele nacht zijn er arthouse-en-korte experimentele films in de bioscoop te zien. De creatieve teams van de Wonderboys, Teyega en Wulf & kompanen nemen de rariteiten voor hun rekening. En dan is er ook nog de 4e zaal zaal waar er voor een brede muzikale invulling is gekozen. Hier staan de Klubkid (italo-set), Jack Undercover, Bas en Dhr. Robijn achter de decks/tapes/cdj’s en mic.
Vergeet dus dit jaar de meubelboulevard of familie-vibe en bereid je maar vast voor op een mega-eier-zoek-experience in Amsterdam-Oost.

Tickets zijn vanaf nu te koop op de site: www.vrijbuitersgoberlinunderground.nl

Vrijbuiters go Berlin Underground Festival – Spring Break
Studio K Amsterdam
3 april 2010