Het heeft even geduurd…………………., maar ik ben er klaar mee!

In Uncategorized

Een van de vele privileges die religieuze instituten in Nederland nog steeds genieten is de registratie van kerkleden via de gemeenten m.b.v. SILA (Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie).
Dit houdt in dat gemeenten persoonsgegevens verstrekken aan SILA, terwijl SILA de enige particuliere organisatie in Nederland is die informatie over haar leden uit de GBA (Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens) krijgt.
Oorzaken & gevolgen uitschrijven
Er zijn verschillende redenen om het lidmaatschap van de kerk op te zeggen. Sommige gelovigen voelen zich minder thuis in hun kerk of willen zich distantiëren van de huidige paus, weer anderen zijn atheïst geworden: apostasie.

Ik geef een cruciaal signaal af:
Voor de kerken zelf wordt ook duidelijk dat feitelijk een grote deel van hun leden belangrijke religieuze dogma’s afwijst en dat bijv. het discrimineren van vrouwen en homosexuelen niet meer geaccepteerd kan worden in een moderne seculiere staat.

Alle technische informatie, die je kan helpen bij het uitschrijven staat hier:
HIER-uitschrijven-kerk
(TOT ZOVER DE ALGEMENE INFORMATIE)

(Deze kerk te Waalwijk, de Heilige Mariakerk, is nu gekraakt. LOL!)

—>>>DJ Jack Undercover schrijft zich uit<<<--- Motivatie?
Ach, waarom ook niet?
Kijk, nou ben ik zelf nooit erg gelovig geweest. Zeg maar ongelovig.
Ook ben ik nooit misbruikt door broeders, priesters of pastoor.
Zonde, want ik was best wel een aantrekkelijk jongetje.
Doodzonde!

Doe ik nu daarom moeilijk? Ach nee, ondanks dat ik me in die tijd wel achtergesteld voelde bij mijn klasgenootjes, heb ik er op latere leeftijd weinig last van gehad. Bepaalde kinderen worden voorgetrokken (nee, nu ff GEEN woordgrapje!), zo is dat nu eenmaal.

HOPPA!
Maar de reden van uitschrijving komt voornamelijk voort, uit de achterlijke houding van de Kerk, aangaande seksuele voorkeuren en de afkeuring daarvan, en bovenal het verbod op geboorte beperking (veilig vrijen). Dit is ronduit schandalig. En al die domme toestanden, van de laatste tijd, over wat er wel of niet vroeger gebeurd is… Tja en, ‘Wir haben es nicht gewusst.” was wel de absolute dooddoener.

Afijn, al eerder hierboven gezegd, “Ich bin dort klar mit!”

Undercover

PS: Aan de Katholieke Kerk; mijn 5 ongeloofsbrieven zijn de deur uit, inclusief de kopietjes van mijn paspoort. Gelieve hier geen misbruik van te maken! (…) Dank u.

Start typing and press Enter to search