Miss Monica stopt ermee!

In DJ Fanclub nieuws

Het gerucht deed al de ronde, maar nu dan het definitieve bericht:
Miss Monica stopt ermee!

Al eerder dit jaar draaide ze haar laatste classic-set op het bekende Wooferland Festival.

In het weekend van 12 en 13 januari 2013 geeft Miss Monica haar allerlaatste optredens in haar hometown Rotterdam. Op 12 januari treedt zij op bij 30LOVE in The Thalia en op 13 januari draait Monica een 5 uur lange set in De Tuin. Miss Monica zet hiermee een punt achter haar eervolle carrière.

De reden hiervan is dat zij in 2011 in Berlijn is geweest, waarbij het bezoek aan club Berghain een enorme en onverwachte impact heeft gehad, wat LIFE CHANGING is geweest! Hierdoor vond Monica haar optredens en het uitgaan in Nederland niet meer inspirerend. Ook de algehele verloedering en de verandering van de normen en waarden van de scène in Nederland is iets waar zij veel moeite mee heeft. “Het is niet meer “all about the music”; tegenwoordig is de scène een schaakbord waarbij het goed uitspelen van de pionnen belangrijk is.”

20 jaar Miss Monica

Miss Monica heeft menige baanbrekende sets gedraaid in de kraamdagen van de dance. In 1993 begon zij als één van de vaste DJ’s in de grootste house-club van Nederland: Nighttown. Ook was zij een graag geziene gast in de Amsterdamse clubs Roxy en iT. Het duurde niet lang voordat zij Nationale bekendheid kreeg.
Met 225 optredens in het jaar 1997 behoorde Monica tot 1 van de meest gevraagde DJ’s.

Van 1998 t/m 2003 was zij afwezig ivm langdurige ziekte, waarvan zij in 2003 volledig wonderbaarlijk is genezen.
Met haar landelijke comeback tour in 2004, werd zij uitgenodigd in alle belangrijke clubs en vele festivals, altijd met uitverkochte en bomvolle zalen. Eind 2003 kreeg zij ook de BG Lucky Strike “Aanmoedigings Award” voor haar comeback en in maart 2004 ontving zij de Gouden Kabouter Award voor “Hero of the Year” voor haar terugkeer in de dance scene.
Als “Holland’s leading female DJ” heeft zij in bijna bij alle gerenommeerde clubs en feesten opgetreden. Ook is zij te gast geweest bij vele populaire festivals. Zij wist het party publiek in extase te brengen. Als creatieve ziel en muzikaal dier koos deze “grande dame” niet voor 1 stijl in het verleden. Bekend om haar unieke en verfijnde mixing-stijl en- techniek maakt zij combinaties met energieke house, tech-house en techno sounds in deze jaren.

Ook werkte zij mee aan speciale projecten als “House meets Bach en Beethoven”, waarbij zij optrad met een 45 koppig strijkers orkest het Rotterdams Jeugd Symphonie Orkest. In 2011 werkte zij ook mee aan het “Knoop in je Zakdoek Gala 2011”, welke werd uitgezonden op Nationale TV met ca. 2 miljoen kijkers.

Vanaf 2006 was Miss Monica´s zielekindje haar eigen clubnight/concept “Absolutely Stereo”, waar zij jaren lang haar sublieme en ultieme weergave heeft gegeven van wat house muziek voor haar betekend, samen in co-creatie met vocaliste MC Miss Bunty en later ook met violiste Anastasija.

In 2011 presenteerde Miss Monica ook “Esperienza Musicale”, deze muzikale belevenis vormt zij samen met MC Miss Bunty, violiste Anastasija en percussioniste Ceciel Moyano, om muzikaliteit naar een hoger en nieuwe platvorm te brengen.

Zo was Holland’s Leading Female DJ altijd in ontwikkeling en opzoek naar originaliteit en innovatie in haar vak als DJ en creatieve ziel.

Miss Monica blikt terug op een eervolle carrière waarbij zij dankbaar is en ontzetten heeft genoten van alles wat zij heeft gedaan en mogen meemaken. Voor haar is het nu nodig om andere dingen te gaan doen met haar leven. De afgelopen 4 jaar heeft zij een succesvolle Praktijk voor Natuurgeneeskunde opgebouwd waarbij zij mensen behandeld met bio-energetische geneeskunde. Haar liefde voor elektronische muziek blijft en zal zij zeker blijven koesteren.