In Uncategorized

Magneet Festival 2012
Magneet Festival is gestart, en dat weten we! De Oostpunt in Amsterdam staat alweer 2 weken te schudden op zijn grondvesten en we hebben nog 2 heerlijke weken te gaan in die enorme zandbak voor jong en oud! Kom nog snel genieten van muziek, lekker proeven uit de verschillende keukens, theater, massages, hoepelen, groene workshops, en dat allemaal met een lach op je gezicht. Met de nog dubbel en dwars uitverkochte Shoeless editie van afgelopen zaterdag in ons achterhoofd kijken we alweer uit naar aankomend weekend.

Programma
Vrijdag 7 september is het Gay Friday! Magneet staat voor vrijheid, en vrijheid kan je op veel verschillende manieren uiten. Vrijheid in het zijn wie je bent of van wie je houdt. Dus homo’s of hetero’s, iedereen is welkom deze dag! Hier zullen toonaangevende openminded organisaties de verschillende stages hosten. Verwacht in de Willy Wodka bekende djs uit de Amsterdam. Zoals Shinedoe, Sandrien & Carlos, Lupe, The G-Team, When Harry Met Sally, en Polly F. Martin Duvall zal de Jazzclub volledige naar zijn hand zetten. En in de Magneet Bar kan je een geweldig optreden van de Bunty Band verwachten.

Zaterdag 8 september keert het Amsterdamsch Verbond terug na een uitverkochte editie in 2011. Deze dag zullen organisaties als Bar27, Chasing The Hihat, Cartel, SubbaCultcha! X Paradiso, Funkyard en BandjeBandje neerstrijken. Met o.a. dj’s als Boris Werner, Juan Sanchez, Rahaan (USA), Jonas Woehl live (DE), Arjuna Schiks live, Efde, Tom Ruijg, Charles Davos live, Pete Bandit & Jason Shae en Erin.

Zondag 9 september zal de befaamde Duitse punk koningin Nina Hagen Nederland aan doen, en wel op Magneet Festival in de Magneetbar. De Magneetbar heeft deze avond een speciale nightclub setting met burlesque danseressen. En van 21.00 uur tot 23.00 uur DJ DUO: “Grumpy Old Men” in de Paradiso tent. MIS DIT NIET!!!

Weekend 14/15/16 september
Dan is het alweer zo tijd voor het slotweekend. Met als klapstuk op zondagavond onze slotceremonie waar een prachtig kunstwerk in vlammen op zal gaan. Voor de danceliefhebbers onder ons kan je terecht in de Willy Wodka, waar Barre Tijden een verrassend aantrekkelijke line up presenteert van Aron Friedman, Brent Roozendaal, Carlos Valdes en de Barre Tijden residents. De Magneetbar biedt een podium voor alle grote bands. Wat je verder kan verwachten houden we nog even geheim, maar houd de website in de gaten voor het dagelijkse programma.

Data: Vrijdag 24 augustus t/m zondag 16 september
Waar: Oostpunt, IJdijk 10, 1095 KM Amsterdam Oost
Tijden: Open op vrijdag, zaterdag, zondag 15.00 – 00.00 uur
Entree: €10 per dag, kinderen onder de 12 gratis entree