Bericht van Icelandair:

DJ Fanclub en Icelandair WEBSITE’s MET LAATSTE INFORMATIE

Icelandair:
We hoeven u niet te vertellen dat de vulkaan de afgelopen dagen voor veel overlast heeft gezorgd. Op IJsland heeft slechts een klein deel van de bevolking hinder ondervonden en dat zijn de boeren in de directe omgeving van de vulkaan.

De wind kwam vanuit het noorden en nam de wolk direct mee de oceaan op.

Daardoor is in het rest van IJsland ´business as usual´.

Op deze site staat alle informatie over vluchten van Icelandair, vraag en antwoord, verwijzing naar betrouwbare informatiebronnen en meer.

(Aldus Icelandair.)

DJ Fanclub investigates:

Nu ook luchthaven Reykjavik dicht

De problemen in het vliegverkeer zijn bij ons zo goed als voorbij, maar in IJsland begint het pas.
Daar is de luchthaven van Reykjavik tot zeker 14:00 uur dicht.
NU OOK LUCHTHAVEN REYKJAVIK DICHT

Nu ook luchthaven Reykjavik dicht

Doordat de wind is gedraaid, waait de as uit de IJslandse vulkaan niet langer naar de rest van Europa, maar over IJsland zelf. Daardoor is vliegen te gevaarlijk.

De vulkaan barstte vorige week uit. Dat zorgde in Europa voor veel problemen in het vliegverkeer. Inmiddels vliegen alle Nederlandse maatschappijen bijna weer geheel volgens hun normale schema.