Vrijdag, zaterdag en zondag 6, 7, 8 september: “AMSTERDAMNED” Rocket Cinema Canalboat Trip

In DJ Fanclub uitgaanstip

Rocket Cinema Canalboat Trip – Vertrekpunt: Singelgracht

Voorverkoop vanaf 17 augustus
AANVANG FILM EN VERTREK BOOT 21.00 UUR
OPSTAP EN VOORPROGRAMMA 20.30 UUR
ENTREE 10,- incl. daglidmaatschap

Paradiso presenteert van 6 t/m 8 september Rocket Cinema Canalboat Trip: Amsterdamned!
Vertrekpunt boot: Singelgracht, bij witte bankjes tegenover Rijksmuseum.

Kaartjes beschikbaar bij AUB Ticketshop, online via www.paradiso.nl, en evt. vanaf 20.00 uur aan de kassa van Paradiso op de avond van vertrek. Bar & WC aan boord.

Old Films – New Music, ter ere van 400 jaar Amsterdamse Grachten.

De cult klassieker Amsterdamned (Dick Maas, NL 1988) wordt voorzien van een nieuwe soundtrack van AV-duo The Smoke Eaters. Durf jij het water op te gaan op een donkere Amsterdamse nacht met een gevaarlijke maniak los in de grachten?

Amsterdamned (NL, 1988, Dick Maas) vs The Smoke Eaters
Amsterdamned is een van de beste Nederlandse filmklassiekers van Dick Maas. Het was de derde keer dat Dick Maas samenwerkte met acteur Huub Stapel (na De Lift en Flodder). Een psychopathische moordenaar maakt de Amsterdamse grachten onveilig. Hij duikt op de meest onverwachte momenten en plaatsen op en maakt het ene na het andere slachtoffer. Er heerst een sfeer van terreur in de stad. Politiedetective Eric Visser gaat op zoek naar de moordenaar, maar het onderzoek schiet niet echt op. Tot Visser de hulp inroept van een duikersvereniging. Zo maakt hij kennis met Laura (Monique van de Ven) die zijn bijzondere aandacht krijgt. Laura en de dochter van Eric komen dichter bij de moordenaar dan de rechercheur zelf tijdens zijn onderzoek.

The Smoke Eaters zullen een eigenzinnige soundtrack bij de film opvoeren. The Smoke Eaters is een collectief dat bestaat uit de uit Engeland afkomstige Paul Jay en Simon Melia. Zij bewerken samples van dance classics en klassieke filmfragmenten: zeer dansbaar en vol visuele verrassingen. Na optredens op het Oxegen festival in Ierland en het Glastonbury in Engeland hebben The Smoke Eaters inmiddels ook een naam opgebouwd in Australiƫ, Polen en Roemeniƫ.