2011 okt ma 31 Rocket Cinema – King Kong vs. Homework – locatie: de Oude Kerk, Amsterdam

In Uncategorized

Maandag 31 oktober (Halloween) – King Kong vs. Homework in De Oude Kerk.
Deze Rocket Cinema voorstelling op Facebook -> (KLIK!)
Adres: Oudekerksplein 23, Amsterdam.

Rocket Cinema is bewust gepland tijdens Halloween. Op 31 oktober wordt de grote Oude Kerk in Amsterdam omgetoverd tot een gotisch monstertafereel en is King Kong, een van de hoogtepunten van het festival, te zien. De filmmaker Carl Denham gaat met een schip en bemanning naar een afgelegen eiland in de buurt van Sumatra om een film te maken over een onbekend wezen dat zich op het eiland bevindt. De eilandbewoners ontvangen hem en zijn crew met gemengde gevoelens. Zij ontvoeren Denham’s actrice Ann (Fay Wray) en offeren haar aan Kong, een reusachtige gorilla.

De soundtrack wordt verzorgd door Homework. Het in de Amsterdamse platenzaak Concerto opgegroeide duo Homework heeft afgelopen jaar een onwerkelijke evolutie doorgemaakt. Na hun underground hit ‘Fissa Tune’, op het Berlijnse label Exploited, trok ook ‘housemeester van het eerste uur’ Jesse Rose, de jongens zijn stal binnen. Nu spelen ze met en worden ze gelauwerd door grote jongens als Soul Clap, Hudson Mohawke en Axel Boman. Met een keur aan nieuwe EP’s in het vooruitzicht en tientallen optredens in het buitenland – van de Berlijnse Panoramabar tot de Social Club in Parijs – lijkt het er op dat er een rooskleurige toekomst is weggelegd voor het tweetal.

Voorprogramma: Moving 4-Arts en Ewan Cameron

Naprogramma: DVJs The Scopitonics.

Voorverkoop vanaf 13 augustus
ZAAL OPEN 19.30 – 23.30

UUR AANVANG FILM 20.30 UUR

ENTREE 16,50 incl. daglidmaatschap

CJP, STUDENTEN 13,50 incl. daglidmaatschap

Kijk voor alle informatie over het Rocket Cinema Festival www.rocketcinema.nl.